RTÜK, HDP’nin televizyon kanallarında aleyhlerinde kullanılan ifadelerle ilgili şikayetini “ifade özgürlüğü” kapmasında bularak, reddetti.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, son yaptığı toplantısında Halkların Demokratik Partisi’nin (HDP) şikayet dilekçelerini gündemine aldı. Şikâyete konu televizyonların yayınlarını inceleyen Üst Kurul Uzmanları, HDP’nin taleplerini yerinde görmeyerek herhangi bir müeyyide uygulanmaması yönünde görüş bildirdi.

HDP, Habertürk, CNN Türk, ATV ve A Haber’in yayınlarını şikâyet eden 16 farklı dilekçe ile RTÜK’e başvurmuştu. HDP’nin şikayet dilekçeleri üzerine kurulda önce gazeteci Nedim Şener’in konuk olarak katıldığı Veyis Ateş’in sunduğu Habertürk Gündem programı ele alındı. Nedim Şener’in yayında “HDP’nin Türkiye’de bir kaos yaratma peşinde olduğunu” belirmesi ve “içerde ayaklanma çağrısı yapmaya çalışıyorlar” demesini yasa ihlali gören HDP’nin görüşünü Üst Kurul reddetti.

Aynı kanalda yayınlanan “Türkiye’nin Nabzı” programında ise konuk gazeteci Metin Özkan’ın HDP milletvekillerinin Meclis’i tehdit ettiği iddiası dilekçeye girdi. Üst Kurul ilgili uzman raporu doğrultusunda hareket ederek yayında herhangi bir yasa ihlali olmadığına karar verdi.

RTÜK, Para Gündem programında siyaset bilimci Prof. Dr. Mehmet Şahin’in HDP yöneticileriyle alakalı olarak “savunulamayacak derecede suça batmışlar” şeklindeki ifadeleri hakkındaki başvuruyu da reddetti.

YAPTIRIMA GEREK GÖRMEDİ

RTÜK’te diğer bir dosya A Haber’in Memleket Meselesi programına ilişkindi. Yayında kullanılan “HDP il binasında PKK sığınağı” kuşak bandını şikâyet eden HDP dilekçesi haklı görülmeyerek kanal hakkında yaptırıma gerek olmadığına karar verildi.

Dilekçelerde A Haber sunucusu Erkan Tan’ın canlı yayında HDP’nin “HDP Türkiye Cumhuriyeti devletinin düşmanıdır” ve “HDP istikrarı bozup kaos peşinde” sözleri ile Ajans Hafta Sonu programında AKP Kayseri Milletvekili Mustafa Elitaş’ın “bugün HDP milletvekilleri kandilden terörist başından talimat alıyorlar ve TBMM’de uygulamaya çalışıyorlar” ifadeleri de RTÜK’e şikayet edildi.

Bütün yayın kopyalarını ayrıntılı olarak inceleyen Üst Kurul, sonuç olarak şikâyet edilen söz konusu yayınları, ifade özürlüğünün bir gereği olarak basın özgürlüğü kapsamında değerlendirdi. RTÜK, şikayet dilekçelerinde yer alan yayın ilkesi ihlali iddialarının tamamını 6112 sayılı Kanun kapsamında oy çokluğuyla reddetti.